Lyckan

  

Jag vet att männikans mål är alltid att vara lycklig, hur mycket gör vi egentligen fö ratt hitta den lyckan vi behöver? 
Ja, vi jobbar för fullt, tjänar pengar, för att kunna köpa bilar, hus, och andra saker som vi tror gör oss lyckliga, och efter en lång tid så kanske man har det man alltid önskat sig, då upptäcker man att lyckan inte kommer genom sånt som man köper för pengar, det kanske underlättar livet men lycklig blir du inte bara fö ratt du har pengar.

Varför tar inte vi den lätta vägen istället och hittar den riktiga lyckan,
Gud har skapat oss och endast han kan ge oss den lyckan vi letar efter.

Jag har alltid tyckt att jag är kristen och tror på Gud, jag hade aldrig kontakt med Gud, jag bad då och då, men var aldrig lycklig.
Tills för några månader sen då gjorde jag det bästa framsteget, tog kontakt med Jesus, jag sa 'Jesus jag är din kom in i mitt hjärta och  visa mig rätta vägen' läste bibeln, tackade Jesus för det han gjorde för min skull.

Det började hända saker, jag blev fylld av kärlek och lycka, allt jag önska mig hände på en gång, jag föddes på nytt kändes det som,
Kan det vara enklare att bli lycklig? svaret är nej, inte bara lycklig utan allt du önskar dig förverklas.

Jesus är underbar och vill ge dig allt du vill ha, men han måste veta först att du vill ha honom i ditt liv, så det är ditt val att be honom om lyckan eller att försöka hitta det själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0